فهرست مقالات

تشخیص عوامل پیش برنده استقرار نظام مدیریت مشارکتی در پست بانک ایران

نظام مدیریت مشارکتی یکی از نظام‌های مدیریتی پویاست که نقش مهمی در توسعه منابع انسانی سازمان‌ها ایفا می‌کند و عبارت است از به وجود آوردن فضا و نظامی توسط مدیریت که تمام کارکنان و مشتریان و مشاوران یک سازمان در روند تصمیم گیری و حل مسائل و مشکلات سازمان با مدیریت، همکاری و مشارکت جویند. این نوع مدیریت می‌خواهد از ایده‌ها، پیشنهادها، ابتکارات، خلاقیت‌ها و توان فنی و علمی کارکنان و مشتریان در حل مسائل و مشکلات سازمان و بهبود مستمر فعالیت‌های آن استفاده نماید. در این میان نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به ‌عنوان یک ابزار اجرایی مدیریت مشارکتی است. در این نظام کلیه افراد سازمان درباره روش‌ها و حل مسائل و ارتقاء بهره‌وری فعالانه اندیشه کرده و حاصل آنرا در قالب طرح‌ها و پیشنهادها به سازمان ارائه می‌کنند

روند تغییر نحوه محاسبه مکالمات ایرانسل از دقیقه به ثانیه

تغییر روش محاسبه مکالمات مشترکان اپراتور دوم از دقیقه‌ای به ثانیه‌ای، این روزها به شکل‌های مختلف توسط رسانه‌ها بازتاب داده شده است.

جایگاه روابط عمومی الکترونیک در ایران کجاست ؟

«روابط عمومی الکترونیک» (EPR) تنها واژه ای نیست که این روزها به فن یا علم روابط عمومی مدرن اطلاق می شود. روابط عمومی جدید و مبتنی بر تکنولوژی اطلاعات Information Technology، انواع و اقسام مختلفی دارد و چه بسا دایره فعالیت هر یک از آنها با دیگری تفاوت اساسی داشته باشد. در این مقاله سعی می شود هر یک از این مفاهیم بررسی و ابعاد و چارچوب آن مشخص شود. بدیهی است در نهایت آنچه مهم می باشد روح جدید حاکم بر این نوع از روابط عمومی است نه نام یا اصطلاحی که به آن فعالیت اطلاق می شود. در ایران نیز نشانه های قوی از رویکرد روابط عمومی ها به این پدیده های جدید مشاهده می شود.

از خطر نجسته (هنوز چراغ قرمز است)

از سال 1995، تغییرات بسیار مهمی در زمینه خدمات پستی صورت پذیرفته و کلیه مجریان پستی را تحت تأثیر قرار داده‌است. این تغییرات از چنان اهمیتی برخوردارند که بسیاری از ارائه‌کنندگان خدمات پستی، چه در سطح دولتی و چه در سطح اجرایی، به این نتیجه رسیده‌اند که جهت‌یابی مجدد و اساسی خدمات پستی بسیار ضروری است.

تحلیل و بررسی تزویج کننده های نوری با استفاده از روش انتشار پرتو در حوزه زمان

این مقاله تحلیل و بررسی انتشار پالس در تزویج کننده های نوری تیغه عایقی را با استفاده از روش انتشار پرتو در حوزه زمان (TD-BPM) برای اولین بار ارائه می کند. در این مقاله TD-BPM در کنار تفاضل محدود (FD) با شمای تعمیم یافته داگلاس (GD) به عنوان یک روش مؤثر و سریع جهت بررسی انتشار پالس نوری در ساختار تزویج کننده های نوری معرفی می شود.

نقطه نظراتی در باب لینوکس

لینوکس سیستم عاملی است که برای کاربران آن مولد اطلاعات بیشمار بوده و به دلیل ماهیت Open source خویش به کاربرانش اطمینان لازم در ایجاد امنیت اطلاعات را می دهد .به اعتقاد من لینوکس علاوه بر توانایی های متداول یک سیستم عامل توانایی مشابه یک زبان برنامه نویسی را داراست ..لینوکس کاربر حرفه ای می طلبد .و به دلیل دنیای بزرگ و دائماٌ در حال رشدی که دارد برای شناخت و بکارگیری همه توانایی های آن می بایست وقت گذاشت . هرکس که مى‌خواهد با این سیستم‌عامل کار کند، باید تمامى دیدگاه‌ها و عقاید قبلى خود را درباره نرم‌افزارها و سیستم‌عامل کنار گذاشته و با یک دیدگاه جدید و طرز فکر متحول شده وارد دنیاى لینوکس شود! ، زیرا با فرهنگ حاکم متفاوتى روبرو خواهد بود.

پرتال سازمانی شرکت مخابرات استان تهران ،راهی به سوی دولت الکترونیک

در راستای رسیدن به دولت الکترونیک ، شرکت مخابرات استان تهران بر آن است تا با راه اندازی پرتال شرکتی ،دامنه فعالیتهای خود را منطبق با برنامه های کلان جمهوری اسلامی گسترش دهد و بستر خود را برای چنین توسعه ای آماده کند . در این مقاله سعی شده است ضمن تعریف پرتال سازمانی (پرتال انواع مختلف دارد که بحث ما در این مقاله بر روی پرتال های سازمانی می باشد ) مسائل و موانع موجود در راه رسیدن به پرتال سازمانی بیان گردد .پرتالها در حقیقت رابط های مبتنی بر وب هستند که با اتصال به منابع اطلاعاتی مختلف و دریافت اطلاعات ، آنها را در یک چهارچوب منسجم و ساخت یافته در اختیار کاربران قرار می دهند .پرتال سازمانی درگاهی است که از طریق آن دستیابی توزیع شده به اطلاعات و خدمات و سرویسها برای کاربرانی که خواهان این اطلاعات و خدمات هستند به سادگی و با سرعت کافی امکان پذیرمی باشد.یکی از ارتباطات مورد نیاز در پرتال کلیه افراد حقیقی و حقوقی می باشند که به نوعی پس از ارتباط با شرکت از طریق پرتال ، خواهان دریافت خدمت و یا اطلاعات می باشند .لذا در این بخش مشتریان شرکت به شرح زیر تعریف می گردند : • متقاضیان تلفن ثابت • مشترکین تلفن ثابت • متقاضیان خط خصوصی و دیتا • مشترکین خط خصوصی و دیتا • متقاضیان استخدام و ..... ولی با راه اندازی پرتال در مواردی مانند درخواست تلفن ثابت یا خط خصوصی و دیتا و .... دیگر نمی توان از مردم خواست که با مراجعه ، ابتدا احراز هویت گردند و بعد درخواست خود را ازطریق اینترنت ارسال نمایند .لذا قطعاٌ در سطح شرکت و با همکاری قوه قضائیه و وزارت دادگستری و سایر سازمانهای ذیربط می بایست چهارچوبها یی جهت احراز هویت مشتریان ایجاد و ابلاغ گردد.به طبع با تدوین دستورالعمل های مناسب، برای ارائه سرویسهای مشترکین نیز، دیگر نیازی به مراجعه به مراکز و دریافت رمز عبور نمی باشد .از پیامدهای راه اندازی پرتال سازمانی رسیدن به یک سازمان بدون کاغذ است ،لذا می بایست تا قبل از آن فرهنگ سازی مناسب در سطح سازمان انجام و پرسنل در هر رده شغلی با مفاهیم پرتال آشنا و تصویر صحیحی از آینده سازمان داشته باشند .انجام این امر با برگزاری سمینارهایی در سطح مدیران ، کارشناسان و کارمندان و همچنین ارائه مقالات در نشریات داخلی سازمان می تواند صورت گیرد .

خط مشی امنیتی کاربران انتهایی (End Users)

نکات امنیتی عمومی سیستم عامل جهت مدیریت مناسب و امن منابع اطلاعات باید شناسایی شوند. مسئولیت نگهداری فایل‌ها و اسناد موجود بر روی سیستم‌های شبکه، بر عهده خود کاربران است. بنابراین کاربران می‌بایست از داده‌های حساس خود، نسخه پشتیبان تهیه کنند.به‌روزرسانی اتوماتیک پایگاه داده آنتی‌ویروس باید فعال گردد.

مقدمه ای بر روابط عمومی

ـ نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع دردستیابی به مقاصد و اهداف ، امروزه درسازمانها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی درمدیریت پذیرفته شده است.این ارتباط که ازآن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی ازمهمترین و با ارزش‎ترین عوامل موثر در سرنوشت هرموسسه وگروه محسوب می گردد.

اینترنت و گزارشی از وضیعت آن در ایران

اینترنت تازه ترین دستا ورد بشری و آخرین عضو خانواده بزرگ تکنولوژی ،اینک تاثیرات خود را بر همه شوون زندگی جوامع انسانی آشکار کرده است و می رود تا این پدیده و البته همه گیر ،پختگی های و کار آیی های بیشتری را در راه داشته باشد.

TAE فیبر نیمه خاموش

TAE مخفف سه واژه Trans Asia- Europe است که به قولی بزرگ‌ترین یا به عبارت صحیح‌تر طویل‌ترین کابل زمینی جهان است. این سیستم کابلی از شانگهای چین آغاز و به فرانکفورت آلمان ختم می‌شود.

گره ها و عناصر شبکه دسترسی در NGN

بررسی کلی گره ها و اجزای شبکه در NGN و نحوه عملکرد آنها

بررسی عوامل موثر براعتماد مردم به پست

بررسی عوامل موثر براعتماد مردم به پست