پرش به محتوای اصلی

اخبار

گسترش بازارچه های مجازی با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در استان چهارمحال و بختیاری

گسترش بازارچه های مجازی با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در استان چهارمحال و بختیاری
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت : با بستر سازی مناسب و اجرای زیر ساخت مناسب فناوری اطلاعات ، می توان از فضای مجازی و اپلیکیشن ها جهت معرفی کالا و فروش محصولات تولیدکنندگان استفاده کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری ، مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ، در جلسه مشترک با صندوق  کارآفرینی استان که  به منظور ارائه خدمات و تسهیلات لازم  توسط این بانک در توسعه کسب و کار و اشتغال در  حوزه فناوری در روستاها  برگزار شد  اظهار کرد  : با ایجاد ارتباط مجازی و اتصال  تولید کنندگان استان   به بازارچه های مجازی ، فرصت  مناسبی برای فروش کالا و خدمات از این بستر فراهم شده و تولید کنندگان می توانند با طراحی یک  اپلیکیشن  ساده  ، ضمن معرفی محصول خود ، فروش محصولات خود  در سطح کشور افزایش دهند  . وی لازمه ایجاد  بازارهای مجازی  را دسترسی به زیر ساخت های مطلوب ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد و افزود  : استان چهارمحال و بختیاری زیر ساخت های ارتباطی  مناسبی در روستاها داشته و می توان از این زیر ساخت ها در ایجاد کسب و کارهای جدید استفاده کرد  و  با توجه به اینکه  اکثر روستاهای استان  مجهز به اینترنت پرسرعت شده اند در این زمینه می توان خدمات قابل قبولی در روستاها ارائه کرد که  ضمن کمک به تولید کنندگان در فروش محصولات ،  می تواند باعث ایجاد کسب و کارهای جدید و ایجاد اشتغال بخصوص در قشر جوان در روستا ها  و کاهش مهاجرت آنها به شهرها شود که لازمه این کار حمایت مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز  است که با حمایت صندوق کار آفرینی امید ، روستائیان می توانند از محل  تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند .

مرتضی لیریایی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز در این جلسه گفت : صندوق کارآفرینی امید  عملکرد مطلوبی در جذب اعتبار  و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و تکمیل چرخه اقتصادی در زمینه صنعت ، کشاورزی ،خدمات و رونق بخشیدن به چرخه تولید و حفظ فضای اشتغال برای جوانان جویای کار  بویژه در توانمندسازی زنان روستایی و  ایجاد شبکه صندوق های خرد زنان روستایی جهت حمایت مالی از آنها ایجاد کرده است که در آینده با  ایجاد بازارچه های مجازی با استفاده از طراحی اپلیکیشن های حوزه ICT و اتصال تولیدکنندگان  به مصرف کنندگان خدمات ارائه شده در روستا تقویت می شود  .

۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۴۸۴

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید